עורך דין דיני משפחה

החשיבות והצורך להיעזר בשירותיו של עורך דין דיני משפחה בא לידי ביטוי בשלושה אופנים מרכזיים – עריכת הסכם ממון לפני חתונה, ליווי של הליך גירושין,  צוואות וירושות. דיני משפחה טומנים בחובם מורכבויות רבות ושלל נושאים שיש להם השפעה מכרעת על המשך החיים. תפקידו של עו"ד דיני משפחה הוא לנהל את ההליכים הללו ברגש, במקצועיות ובחוכמה.

הסכם ממון לפני החתונה

תפקידו של הסכם ממון הוא להסדיר מבעוד מועד כיצד תתבצע חלוקת הרכוש המשותף שנצבר לאורך שנות הנישואין בין בני זוג שהחליטו לפרק את החבילה ולהתגרש.

מעבר למובן מאליו – הפרידה הפיזית, מדובר בנכס למגורים, חסכונות לצד חובות ותשלומים. הסדרי ראיה של הילדים, משמורת משותפת בתנאים כאלה ואחרים, גובה תשלום דמי מזונות בכל חודש, שותפויות עסקיות אם יש ועוד.

הסכם ממון הוא חוזה משפטי לכל דבר לכן עדיף כי עורך דין לענייני משפחה וירושה יכתוב ויערוך אותו. ההסכם חייב להיות מוצג בפני בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, תלוי היכן בני הזוג ביקשו להציג אותו ולקבל על כך אישור.

האם ניתן לשנות הסכם ממון?

ניתן לשנות הסכם ממון על ידי פנייה מסודרת לאחר התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה, כך שהבקשה תהיה מנוסחת כהלכה בפן משפטי, ושהיא תצביע על שההסכם שנחתם אינו מאוזן ומקפח את אחד מהצדדים.

גירושין

לפני שיוצאים לדרך ומבשרים לבן/בת הזוג על הרצון להתגרש, מומלץ לערוך התייעצות עם עורך דין לענייני משפחה. תפקידו של עו"ד דיני משפחה הוא בראש ובראשונה לבדוק האם אין עוד דרך חזרה? במידה והתשובה שלילית, יוצאים לדרך הקשה והמטלטלת.

הליך גירושין הוא הליך מורכב עם תתי הליכים רבים. לכן כאשר מגישים תביעת גירושין או כשישנה בקשה ליישוב סכסוך, כדאי מאוד לעשות זאת עם ליווי מקצועי של עורך דין לענייני משפחה.

ברוב הפעמים הליך הגירושין נערך בבית הדין הרבני. סוגיות הנוגעות בכל שאר דיני משפחה ייערכו בבית משפט לענייני משפחה, שם לשופטים יש את הסמכות לטפל ולהחליט בכל הנוגע ליישוב סכסוך, חלוקת רכוש, משמורת והסדרי ראיה, משמורת משותפת, מזונות ילדים ועוד.

עורך דין לענייני משפחה: מחירים

החשש הגדול של רבים מהזוגות המתגרשים הוא כמה יעלה להם הליווי של עו"ד דיני משפחה ומה המחיר הכולל של הליך גירושין? התשובה היא כי כל מקרה לגופו. ככל שמדובר בתיק מורכב יותר כך העלות גבוהה יותר. 

כדאי לדעת! במידה ויש לכם קושי כלכלי יוצא דופן, אפשר לפנות אל גוף מטעם המדינה בשם האגף לסיוע משפטי. תפקידו של גוף זה לעזור ולהכווין משפטית בהליך גירושין, אך יש מספר תנאים ברורים בהם צריך לעמוד כדי להסתייע בשירות זה.

גירושין בישראל הוא לא עסק זול, אולם לרגע אחד אסור שהשיקול הכלכלי בלבד יהיה זה שיכריע האם לצאת לדרך בהליך גירושין או לחשוב כי כדאי לכם לייצג את עצמכם במקום להסתייע ולקבל ליווי מצד עו"ד דיני משפחה. תיק גירושין הוא תיק מורכב משפטית, לכן אסור לתת למטען הרגשי לשחק בו תפקיד.

אם לא תקבלו סיוע משפטי מהימן ומקצועי מצד עורך דין לענייני משפחה, אתם עלולים להיתקל בבעיות משפטיות ותביעות עתידיות זמן רב לאחר שהליך הגירושין הסתיים. במידה ובחרתם להתגרש ואין לכם ילדים משותפים הליך הגירושין אמור להיות פחות מורכב, אך עדיין צריך לוודא באופן מקצועי כי לא ישארו פרצות עתידיות, בעיקר בכל הנוגע לפן הפיננסי.

גירושין וילדים

אחד הנושאים הקשים, הכואבים והמסובכים בהליך גירושין נוגע למשמורת על הילדים, הסדרי הראייה שלהם ותשלום מזונות. גם בנקודה הזו עורך דין דיני משפחה יכול לעשות סדר ולערוך הסכם שיהיה הוגן עבור שני הצדדים, הבעל והאישה.

תשלום מזונות

בראש ובראשונה צריך לציין כי לא ניתן לקבל פטור מתשלום מזונות אלא במקרים יוצאי דופן.

כדי לקבל דמי מזונות, על האישה להגיש בקשה עבור תביעת מזונות קבועים  וזמניים. את התביעה הזו אפשר להגיש לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. כיוון שגם בקשה זו היא חלק מהליך משפטי לכל דבר, מומלץ להגיש אותה לאחר התייעצות ובדיקה מעמיקה של עו"ד דיני משפחה.

נכון להיום דמי המזונות המינימליים בישראל נאמדים בכ- 1,500 שקלים. באופן טבעי ככל שההכנסה החודשית של הגבר גבוהה יותר, שיעור המזונות יכול ואמור להיות גבוה יותר.

כדאי לדעת! דמי המזונות אינם כוללים הוצאות נלוות נוספות בגין טיפול רפואי, הסדרי תשלומים בגנים ובבית הספר ועוד. פרק הזמן בו הגבר צריך להמשיך ולשלם דמי מזונות נמשך עד שהילדים מגיעים לגיל 21.

חזקת גיל הרך

כאשר ישנם ילדים קטנים עד גיל 6, ישנה חזקה בחוק המתייחסת לכך.

החזקה קובעת כי ברוב הפעמים הילדים יישארו בחזקת האם. במקרים מסוימים עו"ד דיני משפחה יכול לשכנע את השופטים המטפלים בתיק גירושין כי דווקא האבא מעורב הרבה יותר בגידולם של הילדים בגיל הרך. תפקידו של עו"ד דיני משפחה להוכיח כי לאבא יש אמצעים כלכליים רחבים יותר, שהוא פנוי להגן ולהעניק תמיכה נפשית גדולה עבור הילדים בתקופה מורכבת זו, כך שיקבל נתח גדול יותר בכל הנוגע למשמורת.

הסדרי ראייה

בכל הנוגע להסדרי ראייה, נכון להיום מקובל כי הילד או הילדים יהיו אצל ההורה שלא קיבל את המשמורת הרחבה במשך פעמיים בשבוע. החל משעות אחר הצהריים ועד הערב, כמו גם בכל סוף שבוע שני במהלך החודש.

בימי חג ובמהלך חופשת הקיץ מבית הספר, החלוקה שוויונית יותר בין ההורים הגרושים. 

כמו כן הורה שלא קיבל משמורת רחבה על הילדים יכול להגיש בקשה לבית המשפט ולדרוש שינוי בהסדר הראייה, כך שילדיו ישהו אצלו לפרקי זמן ארוכים יותר. גם בנוגע להסדרי ראייה מומלץ להיעזר משפטית בשירותיו של עורך דין דיני משפחה הבקיא בתחום ובנישה הזו. 

צוואות וירושות

מעבר לידע המקצועי שלו, עו"ד דיני משפחה חייב להיות בעל רגישות גבוהה לא רק כאשר מטפל בהסכם ממון או בהליך גירושין אלא גם בכתיבת צוואה.

בצוואה נכתב באופן חד וברור מה בדיוק כל יורש יקבל בבוא היום, מכיוון שהצוואה נעשית כאשר היקרים לנו עדיין נמצאים בין החיים. תפקידו של עורך דין דיני משפחה הוא לטפל גם בכל המחלוקות שיכולות לצוץ בין היורשים. 

כדאי לדעת! חוק הירושה בישראל קובע כי יש ארבע דרכים שונות לעריכת צוואה. על ידי עדים, בכתב יד, בפני רשות ובעל פה.

במקרה של צוואה על ידי עדים, עורך דין דיני משפחה יעמוד על כך שהקראת הצוואה תוקלט באופן מלא בצילום וידאו כאשר לאורך כל הזמן המצלמה תהיה מכוונת על פניו של המצווה.

בכל הנוגע לצוואה שנכתבה בכתב יד, עו"ד דיני משפחה יוודא כי מדובר בכתב היד של המצווה, שהוא חתם על המסמך ושיהיה בו תאריך ברור.

יש גם צוואה בפני רשות, מדובר בהצגה של הצוואה בפני שופט, רשם בית המשפט או נוטריון. 

לבסוף צוואה בעל פה, צריך שיהיו שני עדים שיקשיבו למצווה ושהם יהיו בקיאים במאת האחוזים בשפה שלו. לאחר מכן עליהם לרשום בטופס מיוחד ולפרט באופן מלא וברור את מה ששמעו מפי המצווה, לחתום על הטופס ולהפקיד אותו אצל רשם לענייני ירושה. צוואה בעל פה נחשבת לבעייתית ולחלשה ביותר.

כאשר מתבקש לערוך צוואה, תפקידו של עו"ד דיני משפחה הוא לשאול מספר שאלות מפתח. בראש ובראשונה לוודא כי האדם שמבקש לערוך צוואה כשיר משפטית. בנוסף עורך דין דיני משפחה צריך לבדוק כי אין שום הוראה לא ברורה או כזו שמעלה חשד בפירוט הצוואה.

צרו קשר עימנו
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:
פתח שיחה
💬 נשמח לסייע
היי 👋
איך אפשר לעזור?