עורך דין מזונות ילדים

הנושא הכלכלי הוא ככל הנראה הבוער ומעורר המחלוקת הגדול ביותר בהליך גירושין. דבר שמעמיד את עניין מזונות ילדים כמו גם מזונות אישה לאחר גירושין בראש סולם סדר העדיפויות, עוד לפני הסדרי הראייה של הילדים. על מנת לשמור על הזכויות של כל אחד מהצדדים בהליך גירושין ובעיקר זה הנוגע למזונות ילדים או מזונות אישה לאחר גירושין, מומלץ מאוד להתייעץ ואף לקבל ליווי אישי לאורך כל ההליך מצד עורך דין מזונות ילדים. במידה ותנסו לייצג את עצמכם בדיונים החשובים או תסמכו על עצות של אחרים, כמו בני משפחה או חברים שחושבים כי יודעים דבר או שניים על מזונות ילדים או על מזונות אישה לאחר גירושין, אתם עלולים לשלם מחיר יקר. אגב, גם אם יש להם ניסיון בהליך גירושין בעצמם חשוב לזכור כי כל תיק גירושין שונה האחד מהשני, לכן רק עורך דין מזונות ילדים מנוסה יודע כיצד לנטרל את הרגשות ולשמור על האינטרס שלכם על פי המציאות בשטח.

מזונות ילדים

בראש ובראשונה חשוב לבצע הפרדה בין שני סוגים של מזונות ילדים. 

הסוג הראשון הוא מזונות הכרחיים והשני הוא מזונות מדין צדקה. באופן טבעי אלה משפיעים על הסכום אותו הגבר יצטרך לשלם בכל חודש.

במידה ובני הזוג שמתגרשים מצליחים לנסח הסכם גירושין שמקובל על שני הצדדים, הסכם בו מפורט לפרטי פרטים מה יהיה גובה דמי מזונות ילדים, זהו פתרון עדיף על כולם. הוא חוסך כסף וזמן יקר.

ישנם מקרים בהם חלק או כל דמי מזונות ילדים יכולים להתקזז עם חלוקת הרכוש. למשל לו הגבר מעניק את חצי הדירה שלו לאישה בלי לקבל תמורה כספית. ישנה אפשרות שצעד כזה יפחית את התשלום החודשי שהוא יצטרך לשלם לאורך השנים.

אם בני הזוג לא הצליחו להסכים על הסכם גירושין שמסדיר את עניין גובה התשלום של מזונות ילדים, מי שנכנס לתמונה ויקבע את הסכום יהיה בית המשפט לענייני משפחה.

נכון להיום גובה דמי מזונות ילדים הכרחיים מתחיל ב- 1,500 שקלים לילד אחד.

אגב, גם בית הדין הרבני יכול לטפל בענייני מזונות ילדים אם שם בוחרים בני הזוג לנהל את ההליך כולו (לא רק ענייני הגט). יחד עם זאת נשים ישמחו לגלות כי בדרך כלל בית המשפט לענייני משפחה דואג לשמור יותר על האינטרס הכלכלי של האישה ולא של הגבר בכל הנוגע לעניינים כספיים. על כך נפרט בנושא של מזונות אישה לאחר גירושין.

מזונות ילדים הכרחיים לוקחים בחשבון את הצרכים הבסיסיים של כל ילד. מדובר בצורך של ביגוד והנעלה, אוכל, ענייני בריאות, חינוך ועוד.

אם ישנו חשש מצד גברים כי גובה דמי מזונות ילדים יעלה להם "ביוקר" ככל שיש יותר ילדים משותפים, אז צפירת הרגעה מסוימת.

את דמי מזונות ילדים לעולם לא מכפילים עם עוד ילד נוסף. כיוון שיש תשלומים שמספקים את צרכיהם של כל הילדים גם יחד. למשל רכישת מחשב עבור לימודים. הגבר אינו חייב לקנות מחשב לכל ילד, אלא כל הילדים יכולים לעשות שימוש באותו מחשב שנמצא בבית.

כשבאים לקחת בחשבון ולהעריך את גובה מזונות ילדים, לוקחים בחשבון שלושה פרמטרים חשובים.

הפרמטר הראשון תלוי בגובה ההכנסה של הגבר באותו פרק זמן נתון בו מתגרשים. ניתן לבדוק זאת בקלות על פי תלוש משכורת או גובה ההכנסות במהלך החודשים האחרונים לפני תחילת הליך הגירושין.

הפרמטר השני הוא כמה הגבר יוכל להרוויח בעתיד. כדי לחשב זאת לוקחים בחשבון את ההשכלה שלו, הניסיון שצבר במקום העבודה והאם באותו פרק זמן נתון גובה המשכורת אכן תואם את ההשכלה והניסיון.

במידה ויש צפי כי עם הזמן הוא ירוויח יותר, אפשר ותהיה לזה השפעה על גובה דמי מזונות ילדים.

הפרמטר השלישי דומה מאוד לנושא מזונות אישה לאחר גירושין. כמו בכל הנוגע למזונות אישה כך גם עם הילדים. המטרה החשובה ביותר מבחינת בית המשפט לענייני משפחה היא לדאוג לכך שרמת החיים להם הורגלו הילדים קודם להליך הגירושין לא תיפגע לאחר שהוריהם יתגרשו.

לאחר שקלול של כל שלושת הפרמטרים הללו אפשר יהיה לקבוע את סכום גובה דמי מזונות ילדים. כל עוד אין שינוי יוצא דופן לאורך הדרך, את דמי מזונות ילדים הגבר ישלם עד שילדיו יגיעו לגיל 18. לאחר מכן ועד שהם יסיימו את שירותם בצה"ל, על הגבר להמשיך ולשלם דמי מזונות ילדים שיהיו קטנים בשליש מגובה הסכום המקורי שנקבע.

נתון חשוב נוסף שצריך לקחת בחשבון נוגע לאפשרות שגובה דמי מזונות ילדים ישתנה לאורך השנים. כן, הדבר אפשרי. זה אומר שהגבר יוכל לשלם עוד יותר או פחות בהתאם למציאות משתנה. במידה וחל שינוי מהותי, יהיו חייבים להוכיח זאת בבית משפט לענייני משפחה. גם בנושא זה כדאי מאוד להתייעץ או לקבל ליווי מצד עורך דין מזונות ילדים.

כיצד אפוא גובה דמי מזונות ילדים יכול להשתנות? במידה וניתן להוכיח כי המשכורת של האבא קפצה בצורה משמעותית, או לחילופין שהוא נפגע כלכלית, אם פוטר, עבר לתפקיד משני וכד'.

גם במידה ויש שינוי בחייה של האישה בהקשר הכלכלי אפשר ותהיה לזה השפעה. לו האימה פוטרה ממקום עבודה או שאינה יכולה לצאת עוד לעבוד מסיבה בריאותית או אחרת, אפשר ובית המשפט לענייני משפחה ידרוש מהגבר לשלם יותר עבור דמי מזונות ילדים.

זה לא הכל, אפשרות נוספת לשינוי בגובה דמי מזונות ילדים יכולה לצוץ במידה

ואחד מההורים או אפילו שניהם גם יחד, מצאו זוגיות והתחתנו עם בן או בת זוג חדשים.

מזונות מדין צדקה

מזונות ילדים מדין צדקה הם סכומי כסף שכל אבא בדרך כלל שמח לשלם עבור הילדים שלו. מדובר בחלק בלתי נפרד מהגידול שלהם גם אם הוא נעשה בנפרד. מזונות מדין צדקה קשורים למתנות עבור הילדים, חוגי העשרה, חופשות ועוד.

כמו בכל תיק גירושין כך גם בנוגע לגובה מזונות מדין צדקה, הכל נעשה בהתאם למציאות שכוללת את גובה המשכורת של האבא, גובה ההכנסה של האימא והיחסיות ביניהם. כך שאם במקרה האישה מרוויחה יותר מהגבר, העובדה הזו נלקחת בחשבון ואפשר ותהיה לה השפעה בכל הנוגע לדמי מזונות מדין צדקה.

מזונות אישה לאחר גירושין

הכותרת יכולה להטעות מעט, כיוון שהגבר צריך לשלם דמי מזונות לאישה עד אשר הוא מעניק לה גט. לאחר מכן ניתן להכריז באופן רשמי כי הגירושין תקפים. לכן כל עוד הליך הגירושין מתנהל, ואין זה משנה אם מדובר בפרק זמן קצר או ארוך יותר, הגבר חייב לציית לחוק וזה אומר לשלם מזונות אישה לאחר גירושין. לאחר מכן דמי המזונות היחידים שנותרו לו לשלם קשורים לילדיהם המשותפים בלבד.

קודם לכן ציינו נקודה חשובה בהקשר של בחירה בין בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני בכל הנוגע למזונות אישה לאחר גירושין. ישנו הבדל משמעותי שיכול לשחק תפקיד ראשי בגובה סכום דמי מזונות אישה לאחר גירושין. מי שבדרך כלל מודע להבדל הזה הוא עורך דין מזונות ילדים.

ברגע שיוצאים לדרך ומבקשים לפתוח בהליך גירושין, לנשים עדיף לפנות אל בית המשפט לענייני משפחה בכל הנוגע לדמי מזונות, אם עבור הילדים אך עוד יותר עבורן עצמן.

זה לא שבית הדין הרבני נוהג להפלות נשים, למרות שישנה סטיגמה כזו, אלא משום שבית המשפט לענייני משפחה נוהג להצמיד את גובה מזונות אישה לאחר גירושין אל המדד במקום לתוספת היוקר. זה אומר כי בשקלול מצטבר לאורך הליך הגירושין האישה יכולה לקבל דמי מזונות גבוהים יותר.

אי תשלום מזונות ילדים או מזונות אישה לאחר גירושין

אומנם לחלק נכבד מהציבור האפשרות הזו כלל לא נלקחת בחשבון, אך יש לא מעט תיקי גירושין בהם מגלים כי למערבולת היצרים שניתן לקחת בחשבון בהליך סוער רגשית כמו זה של הליך גירושין, יש גברים שמקבלים החלטות קיצוניות עד כדי שמסרבים דמי מזונות ילדים או מזונות אישה לאחר גירושין.

במקרים שכאלה החוק עומד לצד הילדים והאישה באופן חד משמעי, בעוד שהגברים שמסרבים לשלם את חובם על פי חוק מסתכנים בסנקציות מרחיקות לכת. מדובר בעונשים הכוללים קנסות ועיקולים, ביטול או אי אפשרות לחדש רישיון נהיגה ואף מעצר ומאסר בפועל. גם בכל הנוגע לסנקציות הללו מומלץ לבדוק מול עורך דין מזונות ילדים, כיוון שהוא בקיא בכל הפרטים הקטנים. למשל, אישה יכולה להגיש תביעה בגין אי תשלום מזונות אישה לאחר גירושין אך ורק לאחר פרק זמן של שלושה חודשים בהם הבעל לא העביר לה את התשלומים.

עורך דין מזונות ילדים

הליך גירושין הוא נושא רגיש ומלא באמוציות, לכן הדבר הגרוע ביותר הוא לתת לאותן אמוציות לשחק תפקיד ראשי ולהוביל אתכם בכל הנוגע לקבלת ההחלטות בכל הנושאים. בטח ובטח כאשר מדובר בסכומי כסף שיכולים להיות משמעותיים במיוחד תוך כדי הליך הגירושין וגם לאחריו.

מזונות ילדים כמו גם מזונות אישה לאחר גירושין הם חלק בלתי נפרד מהליך גירושין. כדי למקסם את הזכויות שלכם, תוך כדי שמירה על כבוד הדדי מבלי להעצים את הקרע שגם כך טלטל ושינה את החיים מקצה לקצה, כמעט ואין דרך אחרת לעבור את ההליך בשלום בלי ליווי של עורך דין מזונות ילדים. בסופו של יום טובת הילדים היא זו שעומדת או חייבת לעמוד קודם כל לפני כל אינטרס אחר. רק עורך דין מזונות ילדים יכול לטפל בהליך רגיש וסבוך תוך כדי מתן מקצועי חכם, יעיל והוגן כיוון שהוא מונע אך ורק על פי חוק.

צרו קשר עימנו
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:
פתח שיחה
💬 נשמח לסייע
היי 👋
איך אפשר לעזור?